Vážení rodiče, z médií jsme se dnes dozvěděli, že se zpřísňují opatření proti šíření koronaviru. Od pátku 18. září 2020 je zavedena celostátně povinnost nosit roušky i ve třídách 2. st. ZŠ .
Žáci mají nově nosit roušku po celou dobu pobytu ve škole, tzn. už i ve třídách, ne jenom ve společných prostorách, jak tomu bylo dosud.
Z tohoto důvodu vás žádám, abyste dětem dali dostatečné množství roušek a odkládacích sáčků.
Vím, že toto opatření je pro vás i vaše děti velmi nepříjemné. Hledáme cesty, jak zachovat co nejvyšší podíl prezenční výuky a přitom dětem umožnit alespoň na chvíli roušky odložit. Východiskem může být učení venku.
Budeme se snažit co možná největší část výuky uskutečnit ve venkovních prostorách areálu školy. Dohlédněte prosím na to, aby vaše děti odcházely do školy vhodně oblečeny na pobyt venku – za příznivého počasí mohou být venku i několik vyučovacích hodin. Bude se jednat o výuku dle rozvrhu a o pobytu venku / ve třídě rozhodne vyučující.
Děkuji za pochopení a přeji vám i nám pevné zdraví.
Mgr. M. Petrášková , ředitelka školy
Vážená paní ředitelko, vážené učitelky a učitelé,
dovoluji si Vás oslovit v souvislosti s nařízením MZd ČR o nošení roušek ve školách i během výuky ze dne 17. 9. 2020.
Ponechme prosím nyní stranou, zda je nařízení v souladu s právním řádem ČR. Řada ústavních právníků je opačného názoru, nicméně rozhodnutí je na soudu.
Podívejme se však na toto nařízení očima matek a otců dětí školou povinných. Dětí, o jejichž zdraví jsme jako rodiče povinni pečovat. To je platforma, na které se jistě ve většině shodneme.
Co potřebují děti pro zdravý vývoj?
Láskyplné prostředí bez stresu, pozitivní vzory, zdravé životní prostředí, sociální kontakty s vrstevníky, dostatek pohybu, ideálně na čerstvém vzduchu, duševní i fyzickou pohodu se spoustou smíchu a v neposlední řadě hmotné zabezpečení.
Jaká je aktuální realita?
Vystresovaní rodiče i učitelé z médií, z prohlášení trestně stíhaného premiéra či politiků a neustále se měnících nařízení, tzn. přenesený stres doma i ve škole; znečištěné životní prostředí, omezený kontakt s vrstevníky a mnohahodinové sezení ve školních lavicích v rouškách.
Skutečně to tak chcete?
Učitelé bývali v minulosti nositelé a šiřitelé vzdělanosti. Až po roce 1948 bylo jejich postavení silně znehodnoceno.
Vnímám, že po roce 1989 došlo k dílčí obnově společenského postavení učitelů, nicméně až nyní se zřejmě naplno ukáže, zda ano či ne.
Prosím nepromarněte tuto unikátní příležitost vrátit sobě a svým kolegům respekt a důstojnost, která vašemu stavu kdysi právem náležela.
Postavte se absurdním příkazům, které reálně ohrožují zdraví dětí nás všech.
Nepřebírejte informace z mainstreamových médií a rozhodujte se na základě tvrdých dat, která jsou k vyhledání dostupná na internetu.
Zahodíte-li tuto příležitost, nemusíte už nikdy dostat další a poslání učitelské se možná definitivně stane jen další z nekonečné řady profesí.
Zahodíte-li tuto příležitost, je možné, že již brzy budou proti Vám stávkovat nejen děti z Vašich tříd, ale i z Vašich domovů.
Je to na hraně a rozhodnutí je na Vás. Nikdo jiný ho učinit nemůže.
Děkuji za Váš čas a přeji, ať se rozhodnete v souladu se svým svědomím.
Petr Kočka, otec Michaely 7. tř. a Šimona 2. tř.